Allmänna villkor:

För att godkännas som återförsäljare åt Yvelis, måste du ha ett registrerat företag samt godkänna dessa köpvillkor. Vi förbehåller oss rätten att neka återförsäljare. 

Priser:

Alla priser är angivna exklusive moms.

Bilder och produkttexter:

De produktbilder jag har i min webshop får användas av alla återförsäljare på sina egna webshopar eller hemsidor endast, INTE läggas ut på säljportaler som, tex Fyndiq eller Tradera, eller andra forum där bildernas rättigheter tillfaller någon annan än mig.

Produkttexterna får användas i samband med försäljning av våra produkten på återförsäljares egna webshopar eller hemsidor, (jag uppmuntrar dock till någon form av omskrivning av texten då det gynnar både er och oss i Googles sökmotor) ej heller dessa får kopieras och användas på säljportaler som, tex Fyndiq eller Tradera.

Leveransvillkor:

Vi använder oss av enhetsfrakt 259:- och fraktfritt på ordrar över 5 000:-, gäller inom Sverige.

Vi använder oss av DHL företagspaket som leveransombud. Alla varor skickas i en leverans. Vi restnoterar inte om inte annat överenskommits. Normal leveranstid är 5-7 vardagar. Vid högsäsong, efter en större mässa eller om någon vara slut i lager kan leveranstiden bli något längre än normalt.

DHL företagspaket levererar normalt paket på vardagar mellan 8-16 och någon behöver vara på plats för att kunna ta emot paketet. 

Det går även bra att få paketet skickat till någon av DHLs ServicePoint för utlämning om det inte finns personal på plats på leveransadressen. 

För ev leveranshinder debiteras kunden de extra kostnader som DHL debiterar oss, t.ex. om ingen är på plats och kan ta emot leveransen, eller lagerhyra hos DHL (om ni dröjer med att ta emot leveransen). Samma gäller ej uttagna leveranser hos DHL ServicePoint.

Då vi har endast har upphämtning av paket tisdagar och fredagar kan vi inte styra över vilka dagar DHL planerar att leverera på er ort, om ni inte har öppet dagligen kommer vi använda oss av avisering, då kommer DHL kontakta er för avstämning för att säkerställa att någon finns på plats och kan ta emot.

Om ni vill ha/behöver tillägget "Leveransbesked" att DHL ringer precis innan leverans kommer detta debiteras 79:- extra då det inte ingår i tjänsten. 

.

Leverans inom Norden och EU:

Vi använder oss av UPS till Finland (ink Åland), Norge och Danmark och övriga länder i EU.

Avgift för tullklarering ingår i fraktpriset. Tull, moms och ev. administrativa avgifter tillkommer och betalas av mottagaren.

För ev leveranshinder debiteras kunden den extra kostnaden, t.ex. om ingen är på plats och kan ta emot leveransen. 

.

Vi godtar följande betalningssätt:

Faktura

Faktura skickas som e-faktura eller via e-post till den adress som återförsäljaren har angett vid beställningen.

Betalningsvillkor är 30 dagar netto. Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen samt eventuell påminnelseavgift. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.

Yvelis of Sweden AB  behåller äganderätten till produkterna tills full betalning har mottagits.

.

SVEA Bank

Företagsfaktura

För våra återförsäljare tillämpar vi 30 dagars faktura, ingen fakturaavgift och den skickas via e-post när ert paket skickas.

OBS! BankID-identifieringen gäller köp på faktura i Svea Checkout. Personer som är behöriga att göra inköp åt företaget utan att vara firmatecknare kan också genomföra identifieringen.

Företagsfaktura:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

 

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet

.

Transportskador:

När leveransen kommer gå noga igenom och se så det inte finns några skador på godset. Om en kartong är öppnad, intryckt, tejpad med annan tejp, om det saknas gods eller finns andra skador ska det anmälas omgående till chauffören. 

Skriv en skriftlig rapport och se till att du får en kopia av reklamationen/fraktsedeln. Fota gärna godset och skadan med kamera eller mobiltelefon. 

Om anmälan inte sker till chauffören kan ni inte få ersättning för skadat eller försvunnet gods. Ersättningen betalas ut av transportbolaget.  

 

Reklamation:

Om ni har fått fel vara eller att det är något fel på produkten så ska ni omgående anmäla det till oss via mejl, men senast inom fem arbetsdagar. Detta gäller ej transportskador som ska anmälas på plats till chauffören vid mottagandet av leveransen - se transportskador ovan.

 

Returer:

Retur kan endast ske efter reklamation. Efter att vi mottagit returen bedömer vi om varan är felaktig eller skadad. Retur ska alltid ske i originalförpackning. 

 

E-postlista:

Vi lägger till alla återförsäljare i en e-postlista som vi använder för att skicka ut information, man kan såklart välja att avanmäla sig men man riskerar då att missa viktig information. Vi skickar sparsamt med e-post, vanligtvis 1 varannan månad.

.

Cookies:

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. Yvelis använder sig av sessionscookies som lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Vi använder inte permanenta cookies. Sessionscookies använder vi för att kontrollera om du är inloggad eller om du har placerat en vara i varukorgen, samt när du använder produktfiltreringen.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies. För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Yvelis använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Informationen använder vi för att se hur besökaren, vår kund använder vår webbsida och våra olika kategorier och sidor. Vi tar fram besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur.  Informationen sparas inte hos oss. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Yvelis använder en anonymiseringsfunktion hos Google Analytics, där verktyget tar bort de sista siffrorna i besökarnas IP-adress innan uppgiften lagras hos Google. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.

 

Övrigt:

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel. Tänk även på att alla ljus från Yvelis är handgjorda och viss färgskiftning kan förekomma, inget ljus är det andra likt.