Allmänna villkor:

Yvelis of Sweden AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk person. Du måste även vara bosatt i Sverige. Vi levererar enbart inom Sverige.

Priser:

Alla priser är styckepriser i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vid ev prisändringar i webshopen så gäller det pris som var aktuellt vid tidpunkten för beställningen. Kostnader för frakt redovisas innan beställningen godkännes.

 

Minsta ordersumma:

Vi har ingen gräns, alla ordrar är välkomna.

 

Frakt:

Yvelis tillämpar enhetsfrakt och alla paket sker med DHL via deras Service Point för 59:-
Fraktfritt för ordrar över 599:-  

Vi skickar alla paket med DHL´s miljöfrakt "Skicka Grönt" där en del av fraktkostnaden används till miljöarbete och att förnya fraktfordonen för att minska utsläpp.

Paket via DHL Service Point aviseras via sms, så du får ett SMS från DHL när ditt paket finns att hämtas.

 

Här kan du se vart din närmaste servicepoint finns.

 

Leveranstid:

Vi skickar ordrar tisdag fm och fredag fm då DHL hämtar hos oss. Så ordern kan ta runt 1 vecka beroende på var i Sverige du bor. Vid ev fördröjning av leverans meddelar vi detta så snart som möjligt.

 

Outlösta försändelser:

För paket som går i retur till oss så debiterar vi en kostnad från 250:- för frakt, returfrakt samt hanteringskostnader. Det är du som kund som ansvarar för att ange en korrekt leveransadress och ev. mobilnummer för avisering.

Om du vill att vi skickar din order igen debiterar vi 150 kr för frakt och hantering.

 

Svea Bank AB

Vi godtar följande betalningssätt:

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Yvelis överlåtna till Svea Bank AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Företagsfaktura

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Allmänna villkor 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet

Betala Direkt

I samarbete med Trustly erbjuder Svea Ekonomi direktbanksbetalning. Väljer du detta skickas du till din egen bank för att betala på samma sätt som du betalar en vanlig faktura. Pengarna dras direkt från kontot, snabbt och säkert!

.  

Garanti:

Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.  För att garantin ska vara giltig ska varan ha hanterats efter de skötselråd och säkerhetsföreskrifter som medföljer varan och inte gått sönder genom ovarsam hantering eller genom olyckshändelse.

 

Vi vill naturligtvis att alla våra kunder ska vara nöjda med de produkter vi säljer.

 

Öppet köp/Ångerrätt:

Som privatkund har du har alltid rätt att ångra köpet 14 dagar efter du mottagit dina varor. Varan bör återlämnas i oanvänt skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.

 

Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter.

Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 14 dagar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

 

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

Yvelis of Sweden AB
Nysättra skogsväg 22
761 76 Norrtälje

Vi återbetalar pengarna på det sätt du betalat och har du redan betalat din faktura kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp! Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

.

Tvistelösningssidan: www.ec.europa.eu/odr

 

Reklamationer:

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det så gör du en anmälan direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker att varan skadats först när paketet är öppnat så har du 5 dagar att anmäla detta på. Samma gäller om någonting saknas i paketet eller om fel vara levererats.


Alla reklamationer ska meddelas oss och godkännas innan ersättningsprodukt skickas ut eller ersättning betalas ut.
Enligt konsumentköplagen kan du alltid reklamera en vara som har ett tillverkningsfel upp till 3 år efter inköpsdatum.

 

Personuppgifter:

GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen

Yvelis of Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Yvelis lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.

Yvelis har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande:

  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara
  • Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL samt betaltjänsten Svea Ekonomi
  • Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
  • Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
  • Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet
  • Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv
  • I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
  • Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

Cookies:

Yvelis of Sweden använder cookies till att analysera trafik och annonsmätning. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. Yvelis använder sig av sessionscookies som lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Vi använder inte permanenta cookies. Sessionscookies använder vi för att kontrollera om du är inloggad eller om du har placerat en vara i varukorgen, samt när du använder produktfiltreringen.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies. För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Yvelis of Sweden AB använder Facebook API och Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Informationen använder vi för att se hur besökaren, vår kund använder vår webbsida och våra olika kategorier och sidor. Vi tar fram besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur.  Informationen sparas inte hos oss. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Yvelis använder en anonymiseringsfunktion hos Google Analytics, där verktyget tar bort de sista siffrorna i besökarnas IP-adress innan uppgiften lagras hos Google. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.

 

Övrigt:

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel. Tänk även på att alla ljus från Yvelis är handgjorda och viss färgskiftning kan förekomma, inget ljus är det andra likt.