Svea Bank

Betalningsalternativ – trygga & flexibla val via Svea Bank

Alla priser i vår webshop anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vid eventuella prisändringar är det priset som visas vid beställningen som gäller.

Vi samarbetar med Svea Bank AB och all betalning går via dem. Du väljer själv det betalsätt som passar dig bäst i kassan.

Fullständiga och aktuella villkor från Svea Bank visas alltid i kassan i samband med köp.

.

Faktura – för privatpersoner

  • 14 dagars betalningstid
  • Du måste vara minst 18 år, folkbokförd i Sverige och ha en godkänd kreditprövning
  • Du får inte ha några betalningsanmärkningar

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. En sedvanlig kreditprövning sker när du slutför köpet. Om en kreditupplysning tas skickas en kopia till dig.

Fakturan överlåts till Svea Bank AB. Vid försenad betalning tillkommer:

  • Påminnelseavgift enligt gällande lag
  • Dröjsmålsränta: 20 % per år + referensränta
  • Utebliven betalning kan gå vidare till inkasso eller bli en kontokredit hos Svea

.

Faktura – för företag

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

.

Delbetalning

Du kan dela upp din betalning genom att ingå ett kontokreditavtal med Svea Bank AB. Du väljer själv den betalplan som passar dig bäst i kassan.

  • Räntefri delbetalning kan erbjudas
  • Du kan när som helst betala hela beloppet
  • En sedvanlig kreditprövning görs – eventuella kreditupplysningar skickas hem till dig

📎 Läs mer i:

Allmänna villkor (PDF)

SEKKI – Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (PDF)

.

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för onlinebetalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.

Vi sparar inga kortuppgifter.

Vi använder 3D Secure – en säkerhetsstandard från Visa och MasterCard för att validera dig som kund vid köp.

.

Direktbetalning via bank (Trustly)

  • Logga in med BankID
  • Betala direkt från din bank
  • Ingen extra avgift
  • Hanteras via Svea i samarbete med Trustly

.

Swish

  • Betala enkelt med Swish via Svea
  • Godkänn betalningen i Swish-appen
  • Beloppet dras direkt från ditt konto
  • Bekräftas direkt och behandlas omedelbart

.

.

Frågor om betalning?

Kontakta Svea Bank:

📧 swp@svea.com

📞 08–514 931 13

🔗 Mina sidor hos Svea